Projektując stronę internetową, należy sobie zdawać sprawę z tego, jak poruszają się po niej użytkownicy. Bardzo na prawdę istotna jest ścieżka eye tracking czyli to, jak po stronie podąża wzrok internauty.
Zawsze w pierwszej kolejności kieruje się on w lewy górny róg, gdyż zaprogramowane posiadamy, że tam znajdzie się logo firmy czy nazwa strony. Później wzrok schodzi nieco niżej, następnie kieruje się znowu do góry w prawy róg i schodzi po prawym boku w dół. Projektowanie graficzne musi to uwzględniać.
Nie jest sztuką umiejscowić niezbite detale strony przypadkowo. Na przykład dać logo w prawym górnym rogu. Owszem, będzie to bardzo ciekawa na 1-wszy rzut oka odmiana, niemniej jednak nie będzie to użyteczne. Wprowadza do w umyśle użytkownika zamieszanie dlatego, że on jest przyzwyczajony do czegoś całkiem innego. Co za tym idzie, taki użytkownik nie będzie się czuł na tej stronie komfortowo. Nie chodzi już w całości o projektowanie logo, ale o to, aby mieć świadomość tego, gdzie je umiejscowić. Jeśli logotyp będzie odpowiedni, a jednocześnie jeśli będzie zawarty w odpowiednim miejscu, to strona www z pewnością będzie działała tak, jak należynależy. Drugą kwestią jest również umieszczenie najważniejszych informacji do linii zanurzenia, czyli do takiej linii, do której użytkownik widzi wszystko bez scrollowania strony. Żyjemy w dość szybkich czasach i w tej chwili konsumenci de facto nie mają czasu na niekończące się przewijanie strony. Chcą wszystko mieć od razu i powyżej linii zanurzenia znaleźć wszystkie odnośniki, zakładki i bardzo istotne detale.
Sprawdź tutaj: tworzenie stron.
One comment
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Wszystko fajnie. Dobry tekst.